Jdi na obsah Jdi na menu
 


Marketing

17. 2. 2010

Marketing

-          Plus PAPÍR!!!

·         Prodejní podnikatelská koncepce

o   vyplynula z hromadné výroby, která potřebovala masovou distribuci a prodej

o   začalo docházet k nasycenosti trhu výroby, což vedlo k větší konkurenci

o   podnikatelé si uvědomují, že zákazník nemusí kupovat právě jejich výrobky a tak chtějí zákazníkovi v rozhodnutí “pomoci“ aktivním prodejem

o   cílem výrobce je prodat to, co vyrobil, nikoliv vyrábět to, co by prodal, tzn. „prodat za každou cenu“ (agresivní prodej)

o   byla vyvinuta celá řada rafinovaných prodejních technik a triků

o   podnik nevychází při výrobě produktů z potřeb a přání zákazníka, ty jsou až druhotné

·         Marketingová podnikatelská koncepce

o   vzniká v USA a je výsledkem dlouhodobého vývoje

o   vychází z přístupu, že marketing je něco více než prodej

o   je založena na oboustranné komunikaci mezi trhem a výrobcem (existence zpětné vazby)

o   vychází z pochopení trhu, tj. potřeb a přání zákaznic a následovného přizpůsobení výrobku

o   výrobce musí prodávat výrobek, který zákazník chce

o   pružnost podniku na požadavky a přání zákazníků vytváří předpoklady pro budoucí růst podniku

o   výrobky budou kupovat 2 skupiny zákazníků:

§  nový zákazníci

·         je velmi nákladné je získat (přebírám)

·         je důležité si ho poté udržet

§  stávající zákazníci

·         pro budoucnost podniku je velmi důležité si udržet věrné a pokojené zákazníky

·         přicházejí si výrobek opět koupit

·         kupují i jiné výrobky podniku

·         nevěnují tolik pozornosti konkurenčním výrobkům

·         hovoří o podniku se svým okolím pozitivně

o   zaměřují se na celý trh, ale pouze na jeho část, tzv. cílový trh tj. určitá skupina zákazníků vybraná dle předem stanovených hledisek (např. podle věku, pohlaví, regionu, …).

o   vychází z marketingové koncepce a je nejnovější koncepci

·         jejím cílem je dát do souladu potřeby a zájmy zákazníků a podniku s potřebami a zájmy společnosti

·         podnik musí brát do úvahy při svých aktivitách celospolečenské zájmy: např. ekologické chování, etické, sociální apod., a také to, aby se nedostal do rozporu se zákazníkem

·         od zákazníků i podniků se např. žádá „inteligentní spotřeba“, která nebude mít za následek ekologické ohrožení lidstva

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář